Черкаський міський методичний кабінет - Кабінет естетичного циклу (художня культура, образотворче мистецтво, ходеографія)
Кабінет естетичного циклу (художня культура, образотворче мистецтво, ходеографія)
Меню сайту

Наше опитування
Яким браузером Ви корстуєтесь:
Всього відповідей: 872

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Пошук

Календар
«  Січень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Архів записів

Друзі сайту

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.01.2017, 09:58

 
Дєєва Юлія Геннадіївна                                                                                      

 

Сьогодні мистецтво у системі сучасної освіти розглядається як суттєвий компонент загальної освіти школяра. Його могутній пізнавальний і виховний потенціал пов'язаний з естетичною природою, завдяки якій осягаються потаємні  найскладніші процеси духовного життя людини, її внутрішнього світу.

Сучасне навчання, і мистецьке, зокрема, ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого і компетентнісного підходів, визначених в основних нормативних документах освіти – державних стандартах,  програмах, підручниках.

Нові реалії вимагають змін до методологічних засад вивчення предмета, визначення нових підходів до відбору змісту та організації матеріалів, використання адекватних форм та видів контролю.

Усе навчально-методичне забезпечення, рекомендоване Міністерством до використання в навчальних закладах, зазначено у Переліках навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, розміщених на офіційних веб-сайтах МОНмолодьспорту  (www.mon.gov.ua) та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua).   

Державна підсумкова атестація з художньої культури
Державна підсумкова атестація з художньої культури у 9 класі проводитиметься письмово за посібником «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з художньої культури. 9 клас» (авт. Масол Л.М., Гайдамака О.В., Мінасян Н.Г., Горовенко В.Й. – К.: Центр навчально-методичної літератури 2012) або усно за білетами. Збірник містить 10 варіантів, кожний з яких складається із 17 завдань різного типу та рівня складності, що передбачено 12-бальною шкалою оцінювання навчальних досягнень школярів. Це завдання на вибір однієї правильної відповіді, завдання на вибір кількох правильних відповідей, завдання на встановлення відповідності, завдання відкритого типу з розгорнутою відповіддю на розуміння мистецьких понять, порівняння, узагальнення, аналіз-інтерпретацію творів мистецтва. Враховуючи мистецьку специфіку курсу «Художня культура» та компетентнісний підхід у навчанні, введено спеціальні завдання (№16-17), що потребують активної художньо-творчої уяви, використання оригінальних асоціацій, паралелей, аналогій і здатності до практичного застосування набутих художніх знань. Вони спрямовані на перевірку уміння учнів встановлювати взаємозв’язки між видами мистецтва та між художніми й життєвими явищами, оцінку прояву самостійного художнього мислення і діяльності творчого типу, комплексу ключових, предметних і міжпредметних компетентностей. Виконання усього комплексу завдань дає змогу визначити рівень засвоєння учнями чинної навчальної програми з «Художньої культури», яка узагальнює знання і вміння учнів з мистецьких дисциплін в основній школі. Навчальні заклади використовують усі варіанти для кожного класу. Якщо кількість учнів менша десяти, кожен з них отримує окремий варіант. На виконання завдання атестації у письмовій формі відводиться 90 хвилин (час на вступну бесіду та інструктаж не враховується).
 
 
 
 
 
ВИЗНАЧЕНІ ПЕРЕМОЖЦІ МІСЬКОГО ЕТАПУ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ "Безсмертний подвиг українського народу у Великій вітчизняній війні"


Номінація "Образотворче мистецтво"

 

I  місце      Яковенко Антон

                   Перша міська гімназія, 6 клас,

                   Вчитель- Шкарапута Алла Валентинівна

II  місце     Горобинський Андрій

                   Загальноосвітня школа №32, 6 клас,

                    Вчитель Демочка Віра Григорівна

III  місце   Дерев’янко Аліна

                   Санаторна школа-інтернат Черкаської обласної ради, 6 клас

                   Вчитель Тужик Антоніна Іванівна

 
Перемога в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу "Учитель року»
 
17 лютого в ошатній залі обласної філармонії відбувся фінал обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року». Найкращою у номінації «Образотворче мистецтво» виявилася Лемєшева Наталія Андріївна - вчитель вищої категорії спеціалізованої I-III ступенів школи №20/
Вітаємо Наталію Андріївну з успіхом і бажаємо перемоги у наступному етапі конкурсу!
На фото: Переможець конкурсу - Лемєшева Н.А.
 
 
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
28.05.2009
Протокол N 6/4-2
  Про План дій щодо поліпшення якості художньо-естетичної освіти на 2009-2012 роки
Ознайомившись із доповідною запискою департаменту загальної середньої та дошкільної освіти про схвалення Плану дій щодо поліпшення якості художньо-естетичної освіти на 2009-2012 роки, колегія відзначає, що департаментом загальної середньої та дошкільної освіти спільно з департаментами вищої та професійно-технічної освіти було здійснено комплекс організаційних заходів щодо розроблення Плану дій та проведення його громадського обговорення. На основі пропозицій, що надійшли під час громадської експертизи, План дій щодо поліпшення якості художньо-естетичної освіти було доопрацьовано.
Реалізація Плану забезпечить створення умов щодо нормативно-правового, навчально-методичного, матеріально-технічного, кадрового забезпечення розвитку художньо-естетичної освіти. Враховуючи зазначене, К О Л Е Г І Я У Х В А Л Ю Є:
1. Інформацію взяти до відома.
2. Схвалити План дій щодо поліпшення якості художньо-естетичної освіти на 2009-2012 роки (додається).
3. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних. Київської, Севастопольської міських державних адміністрацій до 01.08.2009 р. розробити регіональні заходи з виконання Плану дій щодо поліпшення якості художньо-естетичної освіти на 2009-2012 роки.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника Міністра П.Полянського.
Голова колегії, Міністр
І.О.Вакарчук
Додаток
до рішення колегії МОН
28.05.2009 N 6/4-2
ПЛАН
дій щодо поліпшення якості художньо-естетичної освіти на 2009-2012 роки
N п/п
Зміст заходу
Термін виконання
Відповідальні
1.
Оновлення змісту художньо-естетичної освіти
1.1
Організувати розроблення навчально- методичних посібників з факультативних курсів та курсів за вибором художньо- естетичного спрямування для допрофільної підготовки та профільного навчання
до 01.09.2010 р.
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, департамент загальної середньої та дошкільної освіти спільно з АПН України
2.
Організація навчального процесу
2.1
Забезпечити контроль за виконанням шкільних навчальних програм з дисциплін художньо-естетичного циклу (музичне мистецтво, образотворче мистецтво, художня культура, естетика) та якісним проведенням уроків мистецтва в загальноосвітніх навчальних закладах
постійно
Міністерство освіти і науки АР Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, інститути післядипломної педагогічної освіти, загальноосвітні навчальні заклади
2.2
Провести моніторинг якості художньо- естетичної освіти в 4-х класах загальноосвітніх навчальних закладів
квітень 2010 р.
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
2.3
Підготувати матеріали до проведення в 9-х та 11-х класах державної підсумкової атестації з художньої культури (предмета за вибором)
з 2009/2010 н.р. та з 2011/2012 н.р.
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Інститут інноваційних технологій та змісту освіти
2.4
Сприяти зростанню кількості профільних шкіл та класів художньо-естетичного напряму
постійно
Міністерство освіти і науки АР Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій
2.5
Розробити механізм матеріального заохочення вчителів, які проводять апробацію нових підручників
2009 р.
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти. Міністерство освіти і науки АР Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, загальноосвітні навчальні заклади
2.6
Вивчити питання щодо створення навчальних комплексів "педагогічний коледж (училище) - ліцей художньо- естетичного профілю" з метою якісної мистецької підготовки фахівців
до 01.09.2010 р.
Міністерство освіти і науки АР Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, департамент загальної середньої та дошкільної освіти, департамент вищої освіти, вищі педагогічні навчальні заклади I-II рівня акредитації
3.
Забезпечення навчальних закладів підручниками, технічними засобами та наочним обладнанням
3.1
Вивчити питання щодо державного фінансування видання повних тиражів підручників з музичного та образотворчого мистецтва для 6-го та 7-го класів
2010 р.
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
3.2
Забезпечити загальноосвітні навчальні заклади підручниками з художньої культури для 9 класу
01.09.2009 р.
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
3.3
Забезпечити дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади навчально-методичною літературою з
2011 р.
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
 
предметів художньо-естетичного циклу
 
 
3.4
Забезпечити створення і видання фонохрестоматій та наочного обладнання з музичного й образотворчого мистецтва для дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів
2011 р.
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, департамент вищої освіти спільно з АПН України
3.5
Забезпечити створення та видання сучасних підручників, зокрема мультимедійних, з художньо-естетичних дисциплін для вищої школи; підручників з методики викладання мистецтва для педагогічних та інших вищих навчальних закладів
2009-2010 рр.
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, департамент вищої освіти спільно з АПН України, керівники вищих навчальних закладів
3.6
Створити Інтернет-портал навчального призначення для вчителів художньо- естетичних дисциплін, студентів мистецьких відділень (факультетів) вищих педагогічних навчальних закладів і забезпечити його функціонування
2010 р.
Інститут інноваційних гехнологій і змісту освіти, департамент загальної середньої та дошкільної освіти, департамент вищої освіти
3.7
Оновити Перелік засобів навчання та обладнання для кабінетів художньо- естетичного циклу
до 01.09.2009 р.
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, департамент загальної середньої та дошкільної освіти, департамент вищої освіти, департамент професійно-технічної освіти
3.8
Забезпечити створення навчальних кабінетів з дисциплін художньо- естетичного циклу в загальноосвітніх, вищих педагогічних навчальних закладах та інститутах післядипломної педагогічної освіти та їх обладнання
до 01.09.2010 р.
Міністерство освіти і науки АР Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, інститути післядипломної педагогічної освіти
4.
Формування інформаційного середовища навчання художньо
естетичних дисциплін
4.1
Забезпечити шкільні бібліотеки сучасною літературою з музики, образотворчого мистецтва, художньої культури, естетики (навчальної, методичної, довідкової, науково-популярної для учнів та вчителів)
2009-2011 рр.
Міністерство освіти і науки АР Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, інститути післядипломної педагогічної освіти
4.2
Організувати розроблення якісної навчальної літератури з художньо- естетичних дисциплін на основі компетентісного підходу до їх вивчення у старшій профільній школі та вищих навчальних закладах
упродовж 2009- 2012 рр.
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, департамент загальної середньої та дошкільної освіти, департамент вищої освіти, департамент професійно-технічної освіти спільно з АПН України
4.3
Організувати передплату навчальними закладами науково-методичного журналу "Мистецтво та освіта", освітньо-мистецького посібника- часопису "Артклас"
постійно
Міністерство освіти і науки АР Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, інститути післядипломної педагогічної освіти
4.4
Забезпечити бібліотеки вищих навчальних закладів та інститутів післядипломної педагогічної освіти сучасною науково-методичною та навчальною літературою з дисциплін художньо-естетичного циклу
2010-2012 р.
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, департамент вищої освіти, вищі навчальні заклади
4.5
Сприяти організації та проведенню всеукраїнських мистецьких конкурсів учнівської молоді, а також участі в міжнародних мистецьких заходах
постійно
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Міністерство освіти і науки АР Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, інститути післядипломної педагогічної освіти
5.
Кадрове забезпечення та підвищення кваліфікації педагогічних працівників
5.1
Вивчити питання щодо внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 30. 08. 2002 р. N 1298 "Про оплату праці працівників на основі єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" (зі змінами) щодо підвищення тарифних розрядів музичних керівників дошкільних навчальних закладів до рівня тарифних розрядів вихователів
2010 р.
Департамент економіки та фінансування
5.2
Вивчити питання щодо запровадження ставки методиста з предметів художньо- естетичного циклу в міських та районних методичних кабінетах
2010 р.
Міністерство освіти і науки АР Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій
5.3
Передбачати під час комплектації педагогічних працівників у загальноосвітніх навчальних закладах годинне навантаження з музичного, образотворчого мистецтва та художньої культури насамперед фахівців з мистецько-педагогічною освітою
постійно
Міністерство освіти і науки АР Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, загальноосвітні навчальні заклади
5.4
Вивчити питання щодо введення додаткових ставок гурткової роботи
2009-2010 р.р.
Міністерство освіти і науки АР Крим,
 
для фахівців з предметів художньо-естетичного циклу в загальноосвітніх навчальних закладах
 
управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій
5.5
Удосконалити зміст методичної підготовки педагогічних працівників мистецьких напрямів засобами музейної та народної педагогіки з метою формування художніх здібностей та професійних якостей майбутніх педагогів
2009 р.
Департамент вищої освіти спільно з Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти та АПН України
5.6
Забезпечити надання додаткової педагогічної спеціальності (спеціалізації) з художньої культури та естетики на базі ВНЗ
постійно
Вищі педагогічні навчальні заклади
5.7
Забезпечити підготовку на базі ІППО вчителів музичного та образотворчого мистецтва до навчання художньої культури та естетики в загальноосвітніх навчальних закладах
постійно
Міністерство освіти і науки АР Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, інститути післядипломної педагогічної освіти
5.8
Поліпшити якість фахово- методичної підготовки вчителів музичного та образотворчого мистецтва у вищих навчальних закладах на основі сучасних навчальних програм та методик
постійно
Вищі педагогічні навчальні заклади
5.9
Вивчити питання щодо збільшення обсягу годин фахового спрямування (професійно-практичного циклу) у навчальних планах вищих педагогічних навчальних закладів зі спеціальності "Музичне виховання"
до 01.01.2010 р.
Департамент вищої освіти спільно з Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти, вищі педагогічні навчальні заклади
5.10
Запровадити на базі ІППО проблемно-тематичні курси з музики та образотворчого мистецтва для вчителів початкових класів, які викладають ці предмети
до 01.09.2009 р.
Міністерство освіти і науки АР Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, інститути післядипломної педагогічної освіти
5.11
Запровадити на базі ІППО тематичні курси з художньої культури
до 01.09.2009 р.
Міністерство освіти і науки АР Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, інститути післядипломної педагогічної освіти
5.12
Запровадити курси підвищення кваліфікації для вчителів художньо-естетичних дисциплін з питань поглибленого, допрофільного навчання та профільної художньо-естетичної освіти
3 01.01.2009 р.
Інститути післядипломної педагогічної освіти, Міністерство освіти і науки АР Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій
Директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти
О.В.Єресько
 
 
Музичний лекторій в СШ № 20
 
 
9 грудня в спеціалізованій школі № 20 для учнів та вчителів музичного мистецтва відбувся навчально-виховний культурно-мистецький захід – заняття лекторію „Народні інструменти”. В заході брали участь учні школи № 20 – учасники оркестру народних інструментів під керівництвом А.Ю. Колесник ( заступник директора з навчально-виховної роботи) – та студенти Черкаського музичного училища ім. Гулака-Артемовського. Метою заходу була популяризація народно-інструментального мистецтва серед учнівської молоді. музичний лекторій сприяв позитивному емоційному настрою та отримав схвальні відгуки присутніх. Пропонуємо навчально-виховним закладам міста використати в роботі електронну версію музичного лекторію „Народні інструменти”

 

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний хостинг uCoz