Проект "Школярі та тваринний світ" - 29 Вересня 2010 - Черкаський міський методичний кабінет
Меню сайту

Наше опитування
Яким браузером Ви корстуєтесь:
Всього відповідей: 872

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Пошук

Календар
«  Вересень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Архів записів

Друзі сайту

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.02.2017, 17:24

Головна » 2010 » Вересень » 29 » Проект "Школярі та тваринний світ"
08:51
Проект "Школярі та тваринний світ"

Директорам загальноосвітніх навчальних
закладів, гімназій, колегіумів, ліцеїв
ПРОЕКТ ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДІ
«ШКОЛЯРІ ТА ТВАРИННИЙ СВІТ»
    Екологічна освіта на порозі 3-го тисячоліття стала необхідною складовою гармонійного, екологічно безпечного розвитку. Екологічне виховання і інформування населення, підготовка висококваліфікованих фахівців названі в програмних документах найвизначнішого міжнародного форуму 20-го сторіччя в Ріо-де-Жанейро (1992), присвяченого навколишньому середовищу і сталому розвитку, одним з найважливіших і необхідних засобів здійснення переходу до гармонійного розвитку всіх країн світу.
   Концепція екологічної освіти України, як елемент концепції гармонійного розвитку держави, набуває сьогодні ваги актуального і важливого державного документа.
Підготовка громадян з високим рівнем екологічних знань, екологічної свідомості і культури на основі нових критеріїв оцінки взаємовідносин людського суспільства й природи (не насильство, а гармонійне співіснування з нею!), повинна стати одним з головних важелів у вирішенні надзвичайно гострих екологічних і соціально-економічних проблем сучасної України.
   Екологічна освіта, як цілісне культурологічне явище, що включає процеси навчання, виховання, розвитку особистості, повинна спрямовуватися на формування екологічної культури, як складової системи національного і громадського виховання всіх верств населення України (у тому числі через екологічне просвітництво за допомогою громадських екологічних організацій), екологізацію навчальних дисциплін та програм підготовки, а також на професійну екологічну підготовку через базову екологічну освіту.
   Головними складовими системи екологічної освіти та виховання мають бути її формальна й неформальна частини, форми й методи яких різні, а мета одна: різнобічна підготовка громадян, здатних визначати, розуміти й оптимально вирішувати екологічні та соціально-економічні проблеми регіонів проживання на основі наукових знань процесів розвитку біосфери, здорового глузду, загальнолюдських досвіду й цінностей.
   Основною метою екологічної освіти з формування екологічної культури окремих осіб і суспільства в цілому, формування навичок, фундаментальних екологічних знань, екологічного мислення і свідомості, що ґрунтуються на ставленні до природи як універсальної, унікальної цінності. Екологічна освіта, з одного боку, повинна бути самостійним елементом загальної системи освіти, і з іншого боку, виконує інтегративну роль у всій системі освіти.
Ця мета досягається поетапно шляхом вирішення освітніх і виховних завдань та вдосконалення практичної діяльності.
   Важливою складовою навчально-виховного процесу є уроки, проведені в природі, екскурсії. Цікавими і змістовними можуть стати екскурсії до Черкаського зоопарку. Тематика деяких екскурсій, передбачених чинною програмою з біології дозволяє вивчати поведінку тварин, взаємозв’язки організмів в природі, сезонні явища. В зоопарку можна ознайомитись з різноманітністю комах, плазунів, копитних тварин, послухати голоси птахів.
Унікальною є просвітницька роль зоопарку - дати людям можливість спостерігати та безпосередньо дізнаватися більше про світову та регіональну фауну. Він показує живий фрагмент якогось далекого чи близького невідомого куточка планети, який більшість людей навряд чи при інших обставинах зможе побачити, і ніякі знання, отримані у навчальних аудиторіях чи де інде, не замінять цього. Тварини, яких бачать відвідувачі у зоопарку, є ніби синтезом, який збирає воєдино розрізнені уявлення людей про анатомію і біохімію, географію і фізіологію, екологію і зоопсихологію тварин. Вже самий звичайний поверхневий контакт з живими тваринами може стимулювати уяву, виховувати спостережливість і збагачувати свідомість відвідувачів зоопарку.
   Департамент освіти і гуманітарної політики спільно з Черкаським зоопарком пропонують загальноосвітнім навчальним закладам міста провести екскурсії до зоопарку та уроки в природі на його території.
   Школярів на екскурсію може привести класний керівник, вчитель біології, екології, природознавства. Екскурсію можна провести у будь-який день, зоопарк працює з 9.00 до 17.00, без вихідних та перерви. Для учнівських екскурсій вартість квитка пільгова, складає 5 грн., достатньо тільки попередити касира. Можна провести дуже цікаву додаткову екскурсію до тераріуму, де живуть безхребетні, земноводні та плазуни. Білет до тераріуму коштує 3 грн.
Графік проведення екскурсій:
Термін                                      Навчальні заклади
4-10 жовтня 2010 р.                  ПМГ, ЗОШ № 8, СШ № 17, ЗОШ № 24, гімназія № 31
11-17 жовтня 2010 р.                 ЗОШ № 2, гімназія № 9, СШ № 18, ЗОШ № 25, ЗОШ № 32,
18-24 жовтня 2010 р.                 СШ № 3, ЗОШ № 10, ЗОШ № 19, ЗОШ № 26, гімназія № 33
25-31 жовтня 2010 р.                 Всі навчальні заклади міста
1-7 листопада 2010 р.                ЗОШ № 4, ЗОШ № 11, СШ № 20, СШ № 27, ЗОШ № 34
8-14 листопада 2010 р.              ЗОШ № 5, ЗОШ № 12, ЗОШ № 21, СШ № 28, ЗОШ № 37 «Перлина»
15-21 листопада 2010 р.            ЗОШ № 6, ЗОШ № 13, ЗОШ № 22, ЗОШ № 29, ГПЛ
22-28 листопада 2010 р.            ЗОШ № 7, ЗОШ № 15, колегіум «Берегиня», ЗОШ № 30, ФІМЛІ 

     Інформацію, отриману під час екскурсій, вчителі можуть використовувати для виставок і конкурсів малюнків, фотографій, для написання учнівських творчих та наукових робіт, як дидактичний матеріал тощо.
Зоопарк має змогу безпосередньо підвищувати рівень екологічних знань своїх відвідувачів. Він здатен допомогти людям проникнути у таємниці поведінки тварин і самої людини. Він також здатен демонструвати взаємовідносини істот із середовищем їх життя, ілюструвати еволюцію живого і його пристосування до умов існування. Загалом, зоопарківська просвіта відкриває відвідувачам взаємозв'язки між тваринами і, в кінцевому результаті, між тваринами і людиною.
    Важко відшукати що-небудь більш пристосоване для рекреації, ніж зоопарк. Виникнення у ньому почуття «прекрасності життя», очевидно, трохи пояснює популярність такого виду закладів, однак ніхто насправді не знає всіх причин, які щорічно приводять у зоопарки десятки тисяч відвідувачів.

Директор департаменту освіти і
гуманітарної політики
Черкаського міськвиконкому І.В. Топчій
Переглядів: 522 | Додав: AlexSHOP | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний хостинг uCoz