Міністерством освіти і науки України затверджено орієнтовні вимоги
оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної
середньої освіти.
Відповідний наказ підписаний з метою організованого переходу на нові
Державні стандарти та додержання державних вимог до рівня загальноосвітньої
підготовки учнів.
У документі зазначається, що вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів
початкових класів розроблені відповідно до Державного стандарту початкової
загальної освіти, і набувають чинності
поетапно: у 1 класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2012/13
навчального року; у 2 класах – з 2013/14 навчального року; у 3 класах – з
2014/15 навчального року та у 4 класах – з 2015/16 навчального року відповідно.
Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи розроблені
відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти
та наказу МОНмолодьспорту від 13.04.2011 №329 «Про затвердження Критеріїв
оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної
середньої освіти».
Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи також
набуватимуть чинності поетапно: у 5 класах загальноосвітніх навчальних закладів
– з 2013/14 навчального року; 6 класах – з 2014/15 навчального року; 7 класах –
з 2015/16 навчального року; 8 класах – з 2016/17 навчального року; 9 класах – з
2017/18 навчального року відповідно.
Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-бальною шкалою.
Змістом вимог до оцінювання учнів основної школи є виявлення, вимірювання
та оцінювання навчальних досягнень учнів, які структуровані у навчальних
програмах, за предметами.
Відповідно до ступеня оволодіння знаннями і способами діяльності
виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень учнів: початковий, середній,
достатній, високий.
Кожен наступний рівень вимог включає вимоги до попереднього, а також додає
нові.
Оцінювання здійснюється у процесі повсякденного вивчення результатів
навчальної роботи учнів, а також за результатами перевірки навчальних досягнень
учнів: усної (індивідуальне, групове, фронтальне опитування), письмової
(самостійна робота, контрольна робота, тематична контрольна робота, тестування,
та інші).
Навчальний заклад може використовувати інші системи
оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з місцевим органом
управління освітою. При цьому оцінки за семестри,
рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно
до цих критеріїв.
З метою підвищення мотивації учнів до навчання, формування ключових
компетентностей, підвищення об'єктивності оцінювання впродовж всього періоду
навчання, градації значущості балів за виконання різних видів робіт можна
застосовувати рейтингову систему оцінювання. Наказ №1222 від 21.08.2013 «Про
затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових
дисциплін у системі загальної середньої освіти»
розташований на сайтах mon.gov.ua та Osvita.ua.
За матеріалами Освіта.ua
|