Черкаський міський методичний кабінет - Центр практичної психології і соціальної роботи
Центр практичної психології і соціальної роботи
Меню сайту

Наше опитування
Яким браузером Ви корстуєтесь:
Всього відповідей: 872

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Пошук

Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архів записів

Друзі сайту

Вітаю Вас, Гість · RSS 08.12.2016, 22:09

Центр практичної психології і соціальної роботи
Наш сайт: http://ppsr-ck.ucoz.com/

Пащенко Олена Іванівна-завідуюча центром практичної психології і соціальної роботи. Освіта: вища педагогічна (педагогіка і психологія), стаж роботи 31 років.
Основні напрямки діяльності:загальне керівництво діяльністю спеціалістів психологічної служби загальноосвітніх і дошкільних закладів міста, аналіз та оцінка діяльності практичних психологів і соціальних педагогів, організація роботи методичних об’єднань практичних психологів; науково-методичне забезпечення організації психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу; організація роботи динамічних і творчих груп, шкіл професійної адаптації практичних психологів;розробка та надання практичної допомоги в розробці та апробації методичних рекомендацій, посібників, програм для практичних психологів ДНЗ, ЗНЗ, соціальних педагогів та педпрацівників; встановлення зв'язків, координація спільних заходів закладів освіти з громадськими організаціями та установами.




Романова Ольга Миколаївна - методист-психолог центру практичної психології і соціальної роботи, спеціаліст вищої категорії; стаж безпосередньої педагогічної роботи - 17 років; практичним психологом - 15 років; на посаді методиста-психолога - 12  років.
Основні напрямки діяльності: координація роботи методичних об’єднань практичних психологів і соціальних педагогів; організація роботи творчих, динамічних та фокус-груп практичних психологів і соціальних педагогів; організація діяльності міської атестаційної комісії практичних психологів і соціальних педагогів; науково-методичне забезпечення:
1) профілактики агресії та насилля, правопорушень і злочинності, наркоманії, алкоголізму, суїциду серед учнівської молоді;
2) психолого-педагогічної допомоги неблагополучним сім’ям, попередження проявів бродяжництва та жебрацтва серед неповнолітніх;
3) соціально-психологічної реабілітації дітей з особливими потребами;
4) профілактики, діагностики, реабілітації, підтримки дітей, що зазнали насильства;
консультативно-методична допомога практичним психологам і соціальним педагогам з питань професійної діяльності; організація групових та індивідуальних форм роботи з практичними психологами, соціальними педагогами, педпрацівниками; підготовка та проведення соціологічних досліджень з проблем; координація спільних заходів закладів освіти з громадськими організаціями, установами, які зацікавлені у навчанні, вихованні, збереженні здоров’я дітей.
 
Соціально-психологічний супровід інклюзивного навчання

З метою забезпечення оптимального виконання функцій працівників психологічної служби Міністерством освіти, науки, молоді та спорту України визначено  завдання діяльності практичного психолога і соціального педагога у роботі з дітьми в умовах інклюзивного навчання (лист Монмолодьспорт від 02.01.2013р. № 1/9-1 "Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання"). Читати більше...

Рекомендації спеціалістам психологічної служби щодо змісту діяльності у  2012-2013 навчальному році 

Зусилля психологічної служби навчальних закладів у 2012-2013 навчальному році слід спрямувати  на підвищення ефективності діяльності закладів освіти, на гармонізацію психічного розвитку учнів, забезпечення їх успішної соціалізації, активну участь у  процесі залучення дітей з особливими освітніми потребами до загальноосвітніх  навчальних закладів; активізацію превентивних заходів щодо різних форм узалежнень, соціально небезпечних ігор, фізичного насилля та агресивної поведінки в соціальних мережах; участь у впровадженні  психологічних програм і проектів, спрямованих на профілактику асоціальних явищ (алкоголізму, наркоманії, соціального сирітства, насилля тощо), труднощів у адаптації, навчанні і вихованні, порушень у поведінці.

                                        Зміст діяльності працівників психологічної служби у початковій школі

У 2012/2013 н.р. поступово вступає в дію новий Державний стандарт початкової загальної освіти (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 р. № 462). У загальних положеннях зазначено, що Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого і компетентнісного підходів, що зумовлює чітке визначення результативної складової засвоєння змісту початкової загальної освіти. Відповідно формується вихідна передумова і мета діяльності працівників психологічної служби щодо розвитку школяра у процесі його навчання в початковій школі:

психологічний супровід має бути орієнтований на оптимістичну перспективу кожного учня;

дитина має право на прояв і повноцінний розвиток свого потенціалу не залежно від індивідуально-психологічних особливостей, інтересів та схильностей, рівня розвитку в цілому;

допомога кожному учневі у соціалізації й адаптації до соціального середовища шляхом оптимального розвитку його потенційних можливостей.

Найважливіше завдання діяльності працівників психологічної служби у початковій школі  – збереження психологічного здоров’я дітей.

Головна ідеологія діяльності психологічної служби у початковій школі – це супровід  дитини по її життєвому шляху. Це рух разом з нею, поруч із нею, іноді – трохи попереду, якщо треба пояснити можливі шляхи.  Педагогічні працівники не можуть змінити внутрішній світ дитини без її власної волі, власного бажання, але можуть взаємодіяти, пропонуючи різні шляхи вирішення тих або інших завдань чи проблем, можуть організовувати співробітництво, спрямоване на самопізнання та самовдосконалення.

Діалектика процесу супроводу полягає в тому, щоб допомогти дитині максимально використати надані соціально-педагогічним середовищем можливості для освіти й розвитку й одночасного адаптувати її індивідуальні особливості до умов шкільної і сімейної життєдіяльності

                           Психологічне забезпечення і соціально-педагогічний супровід інклюзивної освіти

З урахуванням основних тенденцій в освіті визначаються пріоритетні напрями розбудови психологічної служби та окреслюються напрями діяльності, які потребують підвищеної професійної уваги. До таких питань відноситься психологічне забезпечення і соціально-педагогічний супровід інклюзивної освіти.

Зміст та основні завдання участі психологічної служби системи освіти у питаннях впровадження інклюзивної освіти визначена у низці відомчих документів:

1. Організація психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання (лист МОНмолодьспорт № 1/9-529 від 26.07.12 року).

2. План дій щодо запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на 2009-2012 роки (затверджений наказом МОН України від 11.09.2009р.  № 855).

    3. Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах (затвердженого наказом МОН України від 09.12.2010 р. №1224).

4. Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах (затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872).

5. План заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012 року (розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.09.2009 року № 1482).

В узагальненому вигляді основні види робіт практичного психолога і соціального педагога,можна визначити так:

1. Ознайомлення з особовою справою дитини, історією та особливістю протікання захворювання, співбесіда з представниками ПМПК.

2.  Бесіда з дитиною і батьками. Визначення можливостей дитини.

3. Оцінка освітнього середовища відповідно до потреб і можливостей дитини, організація відповідних змін.

4.   Діагностика особистісних особливостей дитини.

5. Проведення психолого-педагогічного консиліуму з метою розробки індивідуальної програми (навчальної  програми і програми розвитку).

6. Проведення зустрічі з батьками і учнями класу (школи), педагогами з метою формування психологічної готовності до взаємодії з дитиною з особливими освітніми потребами.

7. Проведення психокорекційної роботи з метою розвитку потенційних можливостей дитини та відповідного формування особистості.

8.   Відстеження соціально-психологічного клімату в колективі та статусу дитини в групі.

9.  Сприяння соціальній інтеграції дитини: залучення до позакласної і позашкільної діяльність.

10. Моніторинг рівня адаптованості й інтегрованості дитини, корекція відповідних індивідуальних програм, планів.

                                      Профілактика насильства в освітньому середовищі

Проблема кривдження дітей та молоді на сьогоднішній день стає все більш актуальною. Насильство може чинитися як дорослими щодо дітей, так і самими дітьми відносно одне одного.                                                  

Існує нагальна потреба в удосконаленні системи роботи в навчальному закладі з профілактики правопорушень та насильницьких дій серед дітей, тому що, на думку фахівців, насильство є засвоєною моделлю поведінки. Від агресії як прояву насильницької поведінки можна відучити, завдячуючи спільним зусиллям педагогів, психологів, батьків та самих учнів. Саме така діяльність може сприяти зміні поглядів та моделей поведінки дітей та учнівської молоді, що стосуються насильства.

Працівники психологічної служби у питання превентивних заходів щодо соціально небезпечних ігор, фізичного насилля та агресивної поведінки в соціальних мережах повинні знайти нові підходи до взаємодії з учнями та їхніми батьками. У цьому можуть допомогти різні профілактичні програми навчання учнів новим формам поведінки, виховання стресостійкості особистості, здатної самостійно, ефективно і відповідально будувати своє життя. Програми профілактики асоціальної поведінки призначені для проведення групових занять з учнями від та їх батьками можуть включати:

групові заняття з розвитку комунікативних навичок як в учнів так і в батьків;

групові заняття з профілактики асоціальної поведінки з основами правових знань;

групові заняття, спрямовані на допомогу в досягненні позитивних життєвих цілей;

групові заняття з батьками підлітків для підвищення рівня обізнаності у питаннях виховання дітей та правових знань, що стосуються їхньої відповідальності та прав, передбачених українським законодавством.

                                          Профілактика торгівлі дітьми

Одним із основних завдань у сфері попередження торгівлі людьми, які визначені у Законі України «Про протидію торгівлі людьми» від 20.09.2011 № 3739-VI, є підвищення рівня обізнаності населення про причини та наслідки торгівлі людьми шляхом проведення інформаційних кампаній з протидії торгівлі людьми серед населення, у тому числі серед дітей.

У наступному навчальному році  працівникам психологічної служби рекомендується:

вживати соціальних, правових, психолого-педагогічних та інших заходів, спрямованих на виявлення та усунення причин і передумов, що сприяють торгівлі дітьми;

впроваджувати у навчальних закладах навчальні та виховні програми з протидії торгівлі дітьми;

вживати заходів для підвищення рівня обізнаності щодо протидії торгівлі дітьми серед дітей, батьків та осіб, що їх замінюють;

вживати заходів, що сприяють викоріненню передумов торгівлі людьми, зокрема щодо попередження насильства в сім'ї та дискримінації за ознакою статі;

під час проведення профілактичних та інформаційно-просвітницьких заходів залучати представників громадських та міжнародних організацій, які працюють у цій сфері.

 

Групи національних, державних, регіональних та обласних Програм за тематикою.

1.     Освіта.

2.     Захист прав дитини.

3.     Підтримка сім’ї.

4.     Захист прав і реабілітація інвалідів та осіб з обмеженими можливостями.

5.     Утвердження гендерної рівності в суспільстві.

6.     Профілактика дитячої безпритульності та бездоглядності.

7.     Профілактика негативних явищ (правопорушень, наркоманії тощо).

8.     Профілактика жорстокості та насильства.

9.     Протидія торгівлі людьми, дітьми, жінками.

10. Профілактика захворювань (ВІЛ/СНІД, туберкульоз тощо), утвердження здорового способу життя.

 

Можливі види роботи та тематичні заходи в діяльності спеціалістів психологічної служби системи освіти, спрямовані на виконання національних, державних, регіональних та обласних програм

·        Консультаційна та профілактично-просвітницька робота

·        Діагностична робота, в т.ч. щорічна соціальна паспортизація класів та школи

·        Щорічний громадський огляд матеріально-побутових та моральних умов проживання 

·        Заходи в рамках здійснення соціально-педагогічного і психолого-педагогічного супроводу соціально незахищених категорій дітей та їх сімей.

·        Відвідування за місцем проживання, контроль за дотриманням батьками законодавства про освіту; співпраця із службами у справах дітей з питань залучення учнів до навчання

·        «День родини першокласника»

·        «Ярмарок милосердя» (благодійна акція)

·        Консультаційна та просвітницька робота

·        Батьківські лекторії

·        Залучення учнів до організації виставок, благодійних акцій та загальношкільних заходів

·        Залучення до гурткової та позашкільної діяльності учнів з числа дітей соціально незахищених категорій

·        Проведення тематичних місячників, тижнів, днів

·        Організація виставки дитячих малюнків "Тепло родинного вогнища ” та "Увесь мій славний рід ” (родинні дерева)

·        Круглий стіл «Чужих дітей не буває»

·        Проведення циклу профілактично-просвітницьких занять «Торгівля людьми – соціальне зло»

·        Організація виставок тематичних плакатів

·        Благодійна акція та Круглий стіл «Такі ж як усі...»

·        Благодійна акція «Подаруй тепло свого серця».

·        Організація літнього оздоровлення учнів з числа дітей соціально незахищених категорій.

·        Співпраця зі спеціалістами центрів соціальних служб у справах сім’ї, дітей і молоді щодо соціального супроводу сімей, які потрапили у складні життєві обставини

·        Співпраця зі спеціалістами сектору опіки та піклування служби у справах дітей по захисту особистих та майнових прав дітей

·        Співпраця зі спеціалістами служби у справах дітей та відділу кримінальної міліції у справах дітей з питань правового та соціального захисту дитинства (в т.ч. участь в профілактичних рейдах «Урок»)

·        Співпраця зі спеціалістами закладів охорони здоров’я

·        Співпраця з Товариством Червоного Хреста

·        Співпраця із ЗМІ

·        Співпраця зі спеціалістами центрів зайнятості

·        Співпраця з громадськими організаціями

 


 
 
 
 
 
 
 
Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz