На допомогу
методисту-початківцю
дошкільного навчального закладу
Організаційно-методичні
основи діяльності
творчої
групи
дошкільного
навчального закладу
(методичні рекомендації)
Необхідність створення творчих груп постає з
загальних потреб модернізації розвитку освіти
та певних потреб і запитів педагогічних працівників
Творчі групи – це організовані невеликі
колективи передових, найдосвідченіших працівників освіти, які поглиблено
вивчають розв’язувану педагогічною наукою проблему і забезпечують творче
впровадження в навчально-виховний процес
висновків і положень науки. Це своєрідна форма залучення педагогів у творчу
діяльність по впровадженню в практику роботи з дітьми досягнень педагогічної
науки та передового педагогічного досвіду. Діяльність творчих груп має
базуватися на принципах: науковості, актуальності, випереджаючого характеру,
практичної спрямованості, стабільності і системності, індивідуалізації і
самостійності, цілевизначеності змісту, мотивації та розвитку творчого
потенціалу особистості.
Склад групи формується з числа найбільш
досвідчених і теоретично підготовлених педагогів, які виявляють інтерес до
визначеного для опрацювання проблемного
питання. Свою діяльність творчі групи будують на основі колективно
розподільного принципу. Виправдовує себе й невеликий склад творчої групи ( 3-9
осіб), оскільки при цьому необхідно
забезпечити контактність, постійний обмін думками, мобільність її учасників. Їм
мають бути притаманні такі якості:
- креативність ( здатність генерувати
нові ідеї);
- психологічна сумісність, взаємна симпатія,
комунікабельність;
- дивергентність ( здатність мати декілька
підходів до вирішення однієї проблеми);
- оволодіння новими знаннями та педагогічними засобами;
- постійна
орієнтація на пошук, потяг до професійного самоствердження;
- бажання переосмислити особистий досвід та
зробити його самооцінку;
- здатність змінювати стратегію та тактику
педагогічної діяльності в залежності від конкретної ситуації
- висока творча активність та ініціативність.
Види
творчих груп:
- творчі групи, які працюють над впровадженням результатів наукових
досліджень з певної наукової проблеми, теми;
- творчі групи, які працюють над вивченням і впровадженням уже відомого
в регіоні кращого педагогічного досвіду;
- творчі групи, які накопичують
власний педагогічний досвід, певні елементи якого склалися в даному колективі
В своїй діяльності творчі
групи педагогічних працівників керуються Законами України «Про освіту, «Про дошкільну освіту»,
«Положенням про дошкільний навчальний заклад»,
«Положенням про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності».
Творчі групи створюються з ініціативи:
·
методичних служб міста (області), враховуючи основні
напрямки розвитку регіональної освіти;
·
адміністрації дошкільного навчального закладу, виходячи
з необхідності розв’язання потреб закладу, реалізації пріоритетних
завдань;
·
окремих педагогів, або групи педагогів, зацікавлених
конкретними питаннями удосконалення
навчально-виховного процесу;
·
методичних об’єднань педагогічних працівників різних
категорій, виходячи з потреб
здійснення науково-методичного
забезпечення освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти.
Головна мета творчих груп:
-
активізація творчого потенціалу педагога з метою
удосконалення і підвищення його
професійної компетентності;
-
допомога педагогу у реалізації актуальних завдань
розвитку освіти;
-
забезпечення всебічного поглибленого дослідження вибраної
науково-методичної проблеми;
-
розвиток традиційних і пошук нових високоефективних форм
і методів навчально-виховного процесу;
-
розвиток інформаційної, дослідницької, методичної
культури;
-
забезпечення
особистісно орієнтованої підготовки педагога до творчої діяльності;
-
розвиток у педагогів здібностей до пошуку шляхів вирішення реальних освітянських завдань, розв’язання
педагогічних ситуацій;
-
експериментально-дослідницька діяльність;
-
впровадження в практику роботи системи освітнього моніторингу;
-
моделювання, апробація, впровадження інноваційних
технологій
навчання і виховання , передового
педагогічного досвіду;
-
удосконалення методики застосування наочних посібників, дидактичних
матеріалів, цифрових ресурсів.
Головні завдання творчих груп:
-
розробка рекомендацій на основі вивчення досягнень науки і пробне впровадження їх у практику;
-
створення передового педагогічного досвіду;
-
пошук ефективних шляхів застосування результатів наукових
досліджень.
|