Заступник директора відповідає за правильну організацію виховного процесу у
школі, за виконання навчальних програм, якість викладання, здійснює контроль
постановки навчально-виховної роботи, успішності й відвідуваності учнів, регулює
навантаження вчителів, організує методичну роботу, складає розклад навчальних
занять і звіти про стан НВР
I. ПЛАНУВАННЯ
1. Заступник директора комплектує класи.
2. Складає разом із директором школи план роботи школи на рік, навчальні
півріччя.
3. Керує складанням тематичних планів учителів, затверджує їх. Систематично
контролює складання поурочних планів і дає вказівки про якість цих планів,
учить планувати навчальний процес.
4. Складає розклад уроків і позакласних занять, розклад консультацій та
інших додаткових навчальних занять для учнів.
5. Організує заміну вчителів, які не вийшли на роботу, веде книгу
обліку заміщених уроків. Веде та підписує табель для нарахування заробітної
плати вчителям.
6. Відвідує уроки, консультації, класні виховні заходи, аналізує їх, дає
методичні вказівки. Як правило, завучі повинні здійснювати 6-8 контрольних
процедур у тиждень (перевірка уроків, класних журналів, факультативів тощо).
7. Організує та контролює застосування на уроках ТЗН.
8. Разом із директором школи складає графік внутрішньошкільного контролю, що
включає різного роду перевірки навчальних досягнень учнів, терміни перевірок,
відповідальних за перевірку, підсумкове оцінювання.
9. Контролює виконання навчальних програм.
10. Організує методичну роботу у школі, узагальнення й поширення
педагогічного досвіду.
11. Перевіряє ведення класних журналів, щоденників, зошитів учнів.
12. Здійснює контроль успішності й поведінки учнів.
13. Контролює виконання рішень і постанов, що відносяться до сфери
діяльності завуча.
14. Здійснює особистий контроль над групою учнів з низькою успішністю або
відхиленнями від норм поведінки.
15. Допомагає в роботі піклувальної ради.
16. Організує самоосвітню роботу вчителів.
17. Приймає відвідувачів.
Організаційні та методичні документи
1. План роботи школи, у тому числі графік навчального процесу та
внутрішньошкільного контролю.
2. Розклад навчальних занять.
3. Графік написання контрольних робіт.
4. Плани роботи методичних об'єднань.
5. Графік роботи гуртків.
6. Режим дня.
7. Правила внутрішньошкільного розпорядку для учнів.
8. Єдиний орфографічний режим.
9. План роботи батьківського лекторію.
10. План проведення традиційних заходів.
11. Тематичні плани.
12. Плани класних керівників.
13. Журнал обліку відвідуваності школи учнями.
Документація завуча школи
1. Графічне планування:
а) розклад уроків;
б) розклад гурткових занять;
в) графік контрольних робіт;
г) розклад роботи вихователів ГПД;
д) розклад роботи шкільних, районних семінарів, нарад;
е) графік занять учителів на міських курсах.
2. Папки:
а) план роботи школи;
б) план роботи завуча на рік, на місяць (на тиждень);
в) план роботи М/ПРО, наступності в д/с;
г) копії відомостей на зарплату;
д) реєстрація замін;
е) інструкції, накази (картотеки на них);
ж) зведення успішності за роками;
з) методична робота: плани, протоколи.
3. Журнали:
журнал пропусків і заміни уроків (пронумерований, скріплений підписом
директора школи та печаткою школи).
4. Зошити:
а) щомісячне планування роботи завуча;
б) запис відвіданих уроків (краще на окремих аркушах);
в) облік підвищення кваліфікації та самоосвіти;
г) індивідуальні співбесіди з учителями;
д) наради у школі, районі. Тести, аналізи адміністративних, районних і
міських контрольних робіт;
е) списки учнів - за класами, секції, гуртки, ГПД;
ж) перевірка класних журналів:
виконання
програми;
контрольні та
практичні роботи;
екскурсії;
ТЗН;
домашнє
завдання - кількість та якість;
позакласне
читання;
опитування
учнів, опитування учнів з низькими навчальними досягненнями;
перевірка щоденників,
зошитів, навчальних планів.
Відвідуваність учнів (щоденний контроль відвідуваності «важких» учнів).
Рух учнів, первинний запис дітей. Узагальнення досвіду школи, передового
досвіду.
Тижнева циклограма заступника директора школи
ПОНЕДІЛОК
Робота з педагогічними кадрами: педради, наради при директорі, при завучі,
інструктивно-методична нарада, педчитання, науково-практичні конференції.
Відвідування уроків (1).
ВІВТОРОК
Методичний день: засідання методради, М/О, кафедр та ін. Перевірка зошитів,
робота з бібліотекою, з нормативними документами. Відвідування уроків (1).
СЕРЕДА
День роботи з дитячими колективами: засідання учкому, підготовка марафонів,
злетів, олімпіад. Індивідуальна робота з учнями. Відвідування уроків (1-2).
ЧЕТВЕР
Виробничі наради, рейди з перевірки стану кабінетів. Робота зі щоденниками й
особистими справами учнів, ГПД, факультативи, гуртки. Робота з молодими
фахівцями. Відвідування уроків (1).
П'ЯТНИЦЯ
Робота з батьками: зустрічі, засідання комітетів, організація консультацій
для батьків. День нарад у районі (третя п'ятниця місяця).
План роботи завуча початкових класів
I. Основні напрями в роботі
Школа здійснює свою діяльність за такими напрямами:
1. Робота педагогічного колективу з виконання Закону «Про освіту».
2. Робота з педагогічними кадрами та підвищення їхньої кваліфікації.
3. Керівництво навчально-виховним процесом.
4. Система внутрішньошкільного процесу.
5. Спільна робота школи, родини, громадськості.
6. Педагогічна пропаганда.
7. Зміцнення матеріальної бази.
8. Фінансово-господарська діяльність.
9. Організаційно-педагогічна діяльність.
II. Робота з виконання закону «Про освіту»
1. Провести облік дітей мікрорайону (рейд по всеобучу).
2. Скласти список шестиліток.
3. Перевірити обліковий склад учнів за класами.
4. Перевірити забезпеченість підручниками
5. Провести організаційні батьківські збори в перших класах.
6. Провести батьківські збори за підсумками першого навчального тижня в
перших класах.
11. Оформлення журналу відвідуваності «важких» учнів.
12. Нарада вчителів, які працюють у 4-5-х класах (наступність).
13. Під строгий контроль роботу зі слабкими учнями.
14. У щоденники учнів уклеїти лист для обліку позакласного читання.
15. Харчування учнів.
16. Відвідування уроків із другого дня.
17. Глибоке «зондування» знань учнів на початок навчального року, контрольні
роботи, техніка читання. Індивідуальна робота під суворим контролем.
18. Організація занять удома.
19. Засідання М/О.
20. Організація чергування по школі (учителів).
21. Глибокий медичний огляд учнів.
22. Бесіда з учителями про ППД.
23. Графік контрольних робіт.
24. Співбесіда за програмами (запитаннями з пояснювальних записок).
25. Складання перспективного плану перепідготовки вчителів:
співбесіда із
самоосвіти;
перевірка
наявності підручників;
організація
індивідуального навчання вдома;
підготовка до
здачі ОШ-1;
тарифікація.
26. Наказ про розподіл годин по ГПД (консультації).
27. Списки учнів для занять лікувальною фізкультурою.
ЖОВТЕНЬ
1. Бесіда з учителями про роботу з «важкими» дітьми.
2. Перевірка збереження підручників.
3. Перевірка індивідуальної роботи з учнями.
4. Попередні підсумки успішності.
5. Картотека на «важких» учнів. Індивідуальні бесіди з «важкими» учнями та
їхніми батьками. Обстеження вдома.
ЛИСТОПАД
1. Відвідування уроків читання з метою перевірки робіт з відпрацьовування
техніки читання та звуколітерного аналізу слова.
2. Контроль єдиного орфографічного режиму.
3. Аналіз роботи.
4. Перевірка класних журналів, «сторінка здоров'я» (систематика роботи вчителя,
урахування рівня навчальних досягнень учнів).
5. Перевірка тематичних і поурочних планів.
6. Перевірка зошитів, щоденників.
7. Увага слабовстигаючим учням (відвідати ряд уроків, оцінити їхній рівень,
методику повторення, визначити групи відстаючих).
8. Підготовка до педчитань.
9. Підбиття підсумків роботи з молодими фахівцями.
10. Огляд кабінетів (1-й тур).
11. Батьківські збори.
12. Вивчення системи роботи над помилками.
ГРУДЕНЬ
1. Організація обліку знань (перевірка журналів, відвідуваності уроків,
бесіда з учителями про дітей, які викликають занепокоєння).
2. Робота з бібліотекою з позакласного читання.
3. Техніка читання в 1-х класах.
4. План закінчення першого півріччя.
5. Попередня педагогічна рада.
6. Підготовка матеріалів про відвідані уроки, перевірка журналів. Контроль
відвідування ГПД «важкими» дітьми, їхня участь у позаурочній роботі.
7. Обстеження хворих дітей психоневрологом. Покази медико-педагогічної
комісії, ПМПК. Відкриті уроки, виступи, взаємовідвідування.
СІЧЕНЬ
1. Організація праці та відпочинку вчителя в зимові канікули (оформлення
кабінетів).
2. Підсумки першого півріччя (яка робота пророблена вчителем з реалізації
рекомендацій), які задачі поставив учитель на друге півріччя.
3. Бесіда зі слабовстигаючими дітьми, перевірка їхніх навчальних досягнень.
4. Обстеження учнів:
які уроки
викликають труднощі?
чим живе
клас?
як
допомагають товариші?
що читають?
5. Педагогічна рада за підсумками першого півріччя.
6. Перевірка зошитів учнів. Аналіз.
7. Перевірка взаємовідвідування уроків.
8. Батьківські збори.
9. Заповнення бланка замовлення бібліотекаря.
10. Складання розкладу.
11. Перевірка навчальної програми.
12. Організація роботи з наступності 4-5-х класів.
ЛЮТИЙ
1. Перевірка учнівських зошитів.
2. Складання графіка перевірки:
зробити
аналіз, як учитель систематизує матеріал;
чи виділяє
головне;
чи
урізноманітнює види робіт;
які роботи
даються для самостійної роботи;
характер
домашніх робіт;
як учитель
оцінює роботу учня.
3. Робота з відстаючими (відвідування уроків).
Мета: реалізація принципу індивідуального підходу до учнів. Наскільки
глибоко вивчені причини відставання. Психологічний мікроклімат між учителем та
учнем.
Питання повторення навчального матеріалу:
чи
заклопотаний учитель ефективністю повторення;
чи формує
навчання навички;
методи
повторення (вибірково або поспіль);
чи виділяє
вчитель головне;
чи приводить
у систему знання шляхом порівняння, узагальнення, складання схем.
4. Перевірка уроків фізичної культури, планування робіт.
5. Перевірка журналів, якість оцінок, здача норм (списки, результати).